Warto wiedzieć, że… Toruń jedzie z klasą!

Minęło 14 tygodni od startu kampanii edukacyjnej, w której poruszaliśmy tematy związane z podróżowaniem komunikacją miejską. Inspiracją do emitowanych treści były zgłoszenia oraz zapytania naszych pasażerów, stąd cyklicznie pojawiały się wątki zarówno informacyjne jak i obyczajowe. Wszystko po to, aby jazda środkami transportu publicznego przebiegała bez przykrych niespodzianek.
Co mówią przepisy porządkowe na terenie naszej gminy?
Wyszliśmy z założenia, że warto wiedzieć
- czy można wsiąść do autobusu lub tramwaju ze swoim czworonogiem,
- czy za bagaż się płaci,
- jak prawidłowo i bezpiecznie przewozić pociechy w wózkach dziecięcych oraz ustawić wózek inwalidzki w pojeździe,
- czym jest przystanek na żądanie?
Savoir-vivre? A co to takiego?
Podkreślaliśmy także istotę savoir-vivre’u czyli kulturalnego zachowania, życzliwości oraz uprzejmości wobec innych. Komunikacja miejska jest przestrzenią publiczną i często zwracaliście uwagę, że zasady czy normy społeczne powinny być przestrzegane, jak chociażby słuchanie muzyki w pojeździe przy użyciu słuchawek czy ustąpienie miejsca siedzącego osobie uprzywilejowanej. Wszak stara prawda głosi, że grzeczność nic nie kosztuje, a wygrywa wszystko.
Bo w autobusie nigdy nie jesteś sam!
W minionym roku nasze przedsiębiorstwo przewiozło ponad 48 milionów pasażerów. Można to nieco żartobliwie podsumować: nie martw się - w komunikacji miejskiej nigdy nie jesteś sam.😊 Oznacza to też, że zachowanie jednej osoby oddziałuje na innych.
Jeszcze wrócimy do tematu
Każdego dnia dokładamy starań, aby toruński transport publiczny był bardziej przyjazny oraz komfortowy dla wszystkich jego uczestników. Dziękujemy Wam za odzew i wszelkie uwagi pod każdym postem. Już dziś dajemy znać, że jesienią wrócimy z treściami edukacyjno-informacyjnymi, ponieważ trafiają do nas sygnały, że jest taka potrzeba. Wszyscy mamy wpływ na bezpieczeństwo swoje oraz innych, a drobne zmiany nawyków mogą przynieść wymierne korzyści każdemu z nas, dlatego do zobaczenia wkrótce!